kvinnormotljusdiskELEVPORTALEN

ELEVMATERIAL OM MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER

Kunskaper om mänskliga rättigheter är en rättighet. Därför har vi skapat en elevportal med tillgängliga elevtexter om mänskliga rättigheter.

Söker du efter mer fördjupade texter om mänskliga rättigheter som är framtaget för elever? Kolla då in vår elevportal. Där hittar du olika studiematerial som beskriver vad mänskliga rättigheter innebär och hur de kan försvaras.

- "Rättigheter nu!", om mänskliga rättigheter
- "Allas lika rätt!", om diskriminering
- "En värld i rörelse", fördjupning om flyktingar och migranters rättigheter

Materialen är framtagna för att kunna användas i olika ämnen på gymnasiet. Använd som underlag för ett helt undervisningsmoment, eller avgränsade delar till enskilda lektioner. Samtliga material finns också på lättläst svenska och som ljudfiler.

Klicka på bilden nedan för att komma direkt till elevportalen!